Monday, October 15, 2012

My collection is my Hobies

hai semua,kali ni aku mau cerita tentang koleksi peribadi aku, aku mau kasi tunjuk sebab benda ni aku kumpul dari sekolah rendah lagi n masih elok lagi hingga kini, walaupun ada yang telah hilang nasib baik xbanyak..hehe apa dia??k korang mesti tertanya-tanya kan.ok tak nak berahsia lagi ni aku kasi tunjuk

ni dia Hobi Aku Kumpul Setem

ok meh aku cite sikit,asal macam mana aku minat kumpul setem ni.kisahnya bermula dengan turun-temurun (ceh macam turunkn ilmu jer)..hehee..asalnay makcik aku de kumpul setem dr pelbagai negara so mewarisi beliau ar,tp mula-mula kurang minat kumpul setem ni disebabkan oleh masa darjah 4 kalau tak silap kawan-kawan sekelas semua dok sibuk kumpul setem masa tu.so aku pun mula bergiat aktif untuk kumpul setem sampai sanggup p mini market cari setem-setem yg memang dh diguna dijual kt situ..ha gigih kan gara-gara minat sangat kumpul setem.antara faktor yang menyebabkan aku minat kumpul setem salah satunya disebalik gambar-gambar setem tersebut ada sejarahnya serta memaparkan adat serta tradisi sesebuah negara.sepanjang kumpul setem ni dari pelbagai negara aku de paling dekat sudah tentu Indonesia,Singapura n Thailand.selain tu,New Zealand,Filipina,UK,US n macam-macam lagi ar..ni meh aku tunjukan koleksi au yg xseberapa..

koleksi setem negara kita

koleksi setem dari negara jiran seberang @ jiran kita

antara contoh setem dari negara-negara lain

setakat ini sahaja coretan ku buat kali ini.Assalamualaikum..:)

No comments: